Tontin takaosasta löytyy mukavasti soraa ja sepeliä, ne on ystävällisesti JKL :n aluetekniikka jättänyt käyttöömme. Tätä maamassaa sitten voi käyttää mm. pihatien tekoon.
Vaan hankalaa se on, nimittäin sora koostuu nyrkin kokoisista murikoista ja pienestä hiesusta ja tämä yhdistelmä kun on saanut vettä sisäänsä niin aika kiva on lapiolla saada murkulaa irti. Kovalla työllä kaikki toki on mahdollista mutta raskasta hommaa...
No, Kastellin asentajat ovat saaneet molemmat kuistit nyt vesikattoa vaille valmiiksi. Toki ulkorimoitukset uupuvat mutta eipä meillä ole vielä lattiaakaan niin ei väliä.
Etupihan kuisti on katetta vailla |
Kuistit sopivat hyvin talon ilmeeseen. Epäilyksiä herätti aluksi etupihalla se, että kuinka paljon kuisti "syö" tilaa sieltä ja kuinka se sopii sinne tulevan rinteen muotoon. Homma näyttää kuitenkin olevan niin että etupihan rinnettä saa jatkaa ainakin muutaman metrin avo-ojaa ja tietä päin ja näin rinteestä tulee huomattavasti loivempi. Hyvä näin!
Juu, ja oli asentajat aloittaneet jo sisäpuolelle höyrynsulun asennuksen. Tätä työvaihetta seurataan suurella mielenkiinnolla, onhan tiiviys yksi tärkeinpiä asioita energia tehokkuuden kannalta. Toistaiseksi ei tullu huomattua mitään ihmeellistä. Muovi on aluksi naputeltu niiteillä seinään kiinni, ja päälle tulee 2" x 2" runko. Niittien kohdat ovat ehjät, toki ne voisi vielä teipillä vahventaa mutta taitaa olla turhaa.
Vielä teippaamaton sauma |
Valmista seinää |
Teipattu sauma |
Ja tästä jatkuu |
Noh, täytyy käydä nyt tarkemmin läpi tuo muovin asennus ja etsiä mahdolliset reiät ja pyytää poikia niitä paikkailemaan. Tosin, luulempa että nämä asentajat tekevät sen ilman eri pyyntöjä, on nimittäin sen verran tarkkaa työtä.
Lindab oli lähettänyt meille talon iv-putkien eristeet ja iv-putket. Iso plussa on tuo Lindab :n käyttämä kangassuoja. On nimittäin todella kestävä suoja putkille, tosin miksi noita putkia pitää kovinkaan paljon suojata... Ei ne vedestä kovinkaan paljon kärsi, ja putkien päässä olevat muovitulpat estää pölyn pääsyn niihin joten... No, Gyproc voisi aivan mainiosti ottaa oppia moisesta pakkaustavasta.
Putkiloita kankaan sisässä |
Josta tulikin mieleen, että pitää alkaa toden teolla metsästämään ehjää peräkärriä. Nyt lainassa oleva kun kärsii satunnaisista valo-ongelmista sekä tärisevästä renkaan navasta niin kuljetusteho ei ole aivan maksimaalinen. Toki sillä pienet kuormat liikkuu mutta tieliikenne vaatii turvallisemmat pelit ja vehkeet. Ovat vaan julmetun kalliita nuo kärryt! Noh, etsivä löytää...
Takapihan maa alkaa olemaan oikealla korkeudella. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti